بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

۴ بازیکن جدید در اردوی کرونازده تیم ملی فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۹۹۷۳۶
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
۴ بازیکن جدید در اردوی کرونازده تیم ملی فوتسال بانوان
تیم ملی فوتسال بانوان فردا باید برابر تیم ملی روسیه به میدان برود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتسال روسیه امروز برای اردویی چندروزه وارد تهران می‌شود، اما تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آستانه دو مسابقه دوستانه با روسیه، وضعیت عجیبی دارد و احتمالا نمی‌تواند حریف پرقدرتی برای محک تیم روسیه باشد.

اردوی آماده سازی تیم فوتسال بانوان ایران برای انجام دو مسابقه تدارکاتی با روسیه در سومین روزش قرار دارد، اما در این بین آزمایش کرونای مثبت چند بازیکن در کنار چند مصدوم کلیدی باعث شد دست کادرفنی خالی‌تر از همیشه باشد و از میان بیست بازیکن دعوت شده، فقط پانزده بازیکن توانایی همراهی تیم را دارند. به همین دلیل، روز گذشته سرمربی تیم ملی چند بازیکن جدید را به اردو فراخوانده است.

در روز نخست بعد از انجام آزمایش پی سی آر مشخص شد که اعظم آخوندی، سنگربان تیم فوتسال، در کنار فرشته کریمی و فرشته خسروی و سحر زمانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانند همراه تیم ملی باشند و اردو را ترک کردند. در کنار این چهار غایب کرونایی، سارا شیربیگی هم اصلا به محل مرکز ملی فوتبال نرفته است تا خودش را به کادرفنی معرفی کند. این مسئله سبب شد پنج ستاره کلیدی فوتسال زنان نتوانند برای دیدار با روسیه همراه تیم باشند. حتی آسیب دیدگی فرزانه توسلی و نسترن مقیمی هم به گوش می‌رسد، اما هنوز تأیید نشده است.

دعوت از ۴ بازیکن جدید

تیم فوتسال زنان روسیه امروز اول اسفند به تهران سفر می‌کند و تیم ملی ایران باید دو دیدار دوستانه با روس‌ها در روز‌های دوم و چهارم اسفند در تهران داشته باشد. هدف روس‌ها از این بازی‌های دوستانه، کسب آمادگی بیشتر برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۲ است. به همین دلیل، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران چهار بازیکن جدید را به اردوی این تیم فراخواند. بر این اساس، مهسا کمالی، زینب کرمی، فاطمه تراهی و مهتاب بنایی چهار بازیکن جدید دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال زنان هستند.

مصدومیت کهنه علیه ستاره

علامت سؤال بزرگ در اردوی فوتسال زنان، غیبت سارا شیربیگی بود؛ غیبتی که بسیاری آن را به مصاحبه انتقادی چند روز قبل فاطمه شریف، سرمربی تیم نصر فردیس، مرتبط دانسته بودند. شریف در آن مصاحبه از تصمیمات کادرفنی تیم ملی در دعوت از بازیکنان در آستانه بازی‌های حساس لیگ برتر انتقاد کرده بود. اما خبر رسید که غیبت خانم گل فوتسال آسیا در اردوی ملی برای رویارویی با روسیه، خواسته شخصی وی بوده است و ارتباطی به صحبت‌های سرمربی تیم باشگاهی اش یا مدیران باشگاه ندارد.

در بازگشت از کافا، زانوی او که دو بار جراحی شده بود، درد داشت و متورم بود و برای همین با مشورت کادرفنی قرار شد که در این اردو نباشد. شیربیگی که در دو سال گذشته در چند نوبت با مصدومیت دست وپنجه نرم کرده بود، همچنان درد کهنه را در پایش احساس می‌کند. بعد از شدت پیداکردن مصدومیتش در بازی‌های کافا ۲۰۲۲ او از باشگاه نصر فردیس درخواست کرده است به نامه فدراسیون فوتبال مبنی بر دعوت به اردوی ملی برای دو بازی دشوار مقابل روسیه پاسخ منفی بدهد تا شیربیگی بتواند با فیزیوتراپی از تشدید مصدومیتش جلوگیری کند.

اعتراض اردلان به جای خالی ستاره‌ها

با وجود اینکه فروزان سلیمانی چند بازیکن ستاره اش را در این اردو در اختیار ندارد، بازهم حاضر نشد کاپیتان سابق تیم ملی را به اردو دعوت کند. به جز نسیمه غلامی، جای چندین بازیکن مستعد و باتجربه نیز در فهرست‌های سلیمانی خالی است که علامت سؤالی در ذهن فوتسالی‌ها ایجاد کرده است.

نیلوفر اردلان، سرمربی تیم پیکان در لیگ برتر، در واکنش به حذف نسیمه غلامی از تیم ملی می‌گوید: نه تنها حذف نسیمه، بلکه حذف فاطمه اعتدادی هم اتفاقی شوکه کننده بود. به تصمیم کادرفنی محترم تیم ملی احترام می‎گذارم، اما شیوه جوان گرایی این نیست که میانگین سنی تیم تغییر محسوسی نکند و صرفا نفرات بخواهند بروند و بیایند. اگر همان تیم ۲۰۲۰ هم به کافا می‌رفت، مطمئن باشید که ما بازهم قهرمان می‌شدیم، چون سطح فنی تیم‌های آسیای مرکزی با ما اختلاف دارد؛ اما تصمیم کادرفنی تیم ملی چیز دیگری بود. به نظر من نسیمه غلامی و فاطمه اعتدادی در کنار دیگر ستارگانی مثل فاطمه ارژنگی و فهیمه زارعی اصلا شأن و جایگاهشان این گونه حذف از تیم ملی نیست.

واقعا اتفاق ناراحت کننده‌ای بود. با احترام به خانم سلیمانی، حق خودم می‌دانم که از شاگردانم دفاع کنم. امیدوارم این تصمیم تجدید و راه حلی اندیشیده شود که نسل طلایی فوتسال زنان ایران با احترام لباس ملی را تحویل نسل جدید بدهند و تحول آفرینی را به خوبی در تیم ملی ببینیم و جوان گرایی در این تیم ملموس باشد.

وقتی همه بازیکنان دیده نشدند

فاطمه شریف، سرمربی نصر فردیس در لیگ برتر، نیز در واکنش به فهرست تیم ملی تصریح می‌کند: وقتی کادرفنی تصمیم می‌گیرد جوان گرایی کند، کار بسیار پسندیده و شایسته تقدیری است؛ ولی جوان گرایی به معنای واقعی انجام نشد. شما الان میانگین سنی تیمی را که به کافا اعزام شد، ببینید؛ ۲۷ سال بود. من فکر نمی‌کنم ۲۷ سال میانگین سنی جوانی باشد. همه بازیکنان دیده نشدند، البته فرصت کادرفنی کم بود و شاید هم فرصت کم و محدودیت زمانی و تعداد اردو‌ها باعث شد که کادرفنی نتواند بهترین گزینه را انتخاب کند. او افزود: ما چهارده تیم در لیگ برتر داشتیم که شش بازیکن از تیم پیکان و شش بازیکن از تیم ما هستند و نقش بقیه تیم‌ها در تیم ملی کم است. بازیکنانی در فهرست بودند که من فکر می‌کنم در باشگاهشان هم عملکردی درخشان نداشتند، اما بازهم در فهرست تیم ملی بودند. البته من همه جا گفته ام که مربیگری سلیقه است و باید به سلیقه کادرفنی تیم ملی احترام گذاشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->